SEO – SEM Rzeszów

SEO – SEM Poland, Stalowa Wola i Rzeszów

SEO SEM Poland

E-marketing

Marketing internetowy

E-marketing – jest to szereg usług wykorzystujących internet i strony www jako główne mediów. Celem marketingu internetowego jest zainteresowanie produktem lub zwiększenie sprzedaży.

Interaktywny marketing służy w głównej mierze do pozyskiwania klientów i przesłania informacji marketingowej. Przykładem marketingu internetowego jest:

  • umiejscowienie w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki
  • baner
  • reklama multimedialna
  • reklama w serwisach społecznościowych (Facebook, Google+, GoldenLine, Nk.pl, itp.)
  • ogłoszenia reklamowe w internecie
  • sieci reklamowe
  • e-mail marketing

Reklamy w sieci

Reklamy w sieci znacznie ewoluowały od początku czasu rozpowszechnienia internetu na szeroką skalę.

Reklamy przeobrażały się od stron internetowych (jako ulotek on-line), przez reklamę graficzną, która z czasem traciła na skuteczności. Taki stan rzeczy przyczynił się do rozwoju dziedzin marketingu internetowego takich jak:

Modele dochodowe

Zróżnicowane modele dochodowe podzielić można na podstawowe trzy grupy:

  • sprzedaż na podstawie odsłon – rozlicza się je na określony czas (np. dzień, tydzień lub miesiąc oraz na liczbę konkretnych odsłon
  • sprzedaż na podstawie rozliczeń – za działanie klienta (za wykonanie określonego działania w serwisie)
  • model łączący liczbę odsłon ze sprzedażą działań

umożliwiają zakup powierzchni reklamowe według własnych kryteriów.
Najpopularniejszymi sposobami rozliczania reklamodawcy z klientem są:

  • CPM (Cost Per Mille) nazywany również CPT (Cost Per Thousand) – rozliczany na podstawie ilości emisji (odsłon) reklamy.
  • CPC (Cost Per Click) nazywany również PPC (Pay Per Click) – rozliczany na podstawie ilości kliknięć (przekierowujących) na stronę reklamodawcy.
  • CPA (Cost Per Action) lub (Cost Per Acqusition) opłata tylko za użytkowników przekierowanych ze strony reklamującego, którzy zakończyli transakcję.

Cost Per Conversation – koszt pozyskania klienta, oblicza się go dzieląc całkowity koszt kampanii reklamowej przezliczbę konwersji. Konwersja w tym przypadku może oznaczać Lead, Sprzedaż, Zakup.

Globalna sieć pozwala na dotarcie promocji firmy, reklamy, bądź nowych produktów w różne zakątki świata dzięki umiejętnemu wykorzystaniu nowoczesnych technologii.

Dodaj komentarz